söndag 16 mars 2014

Flyga högt


Tog ett beslut i torsdags.
Det finns de som kanske inte kommer att bli så nöjda som jag är för detta beslut.
Men jag är så glad.
Har skrivit om det så många gånger.
Vill inte tjata.
Bara säga att jag tänker flyga som en örn.
Vill få oss alla fyra i familjen att flyga som örnar.
Högt högt! 
Och fritt.
Mitt beslut är första steget.

Under tiden flyger hela familjen till London på torsdag.
Där har jag aldrig varit.
Sen blir det en jobb-helg tripp med en arbetskamrat till Amsterdam i början på april.
Där har jag heller aldrig varit.
Sen i maj kommer hon.
Hon som föddes för en vecka sedan.
Då blir vi fem som flyger.




Efter att ha tänkt dessa tankar kommer jag hem och hittar en present från en vän.
Det är en liten nyckelringsväska med en fjäril på.
Från min fina vän som säger att hon vill att jag ska flyga...
Som en fjäril.







2 kommentarer: